KICK 2.0
Urządzenia i oprogramowanie
KICK to opatentowana unikalna i zautomatyzowana technika miksu – doskonałych bliskich ujęć dźwiękowych możliwych dzięki śledzeniu ruchu piłki w sportach takich jak piłka nożna, rugby i futbol amerykański. Zapewnia przezroczysty dźwięk i doskonały stosunek 'dźwięku kopnięcia do hałasu otoczenia’, wyraźnie zmniejszając ten ostatni. Zapewnia też wyrównany poziom dźwięku bez zauważalnych zaników, taki miks może być bezpośrednio dodawany do miksu na antenie, dając dźwięk 100 procentowo powtarzalny z meczu na mecz i wciąż tak samo dokładny, nawet po 90 minutach gry.
Miks tworzy się dzięki intuicyjnemu graficznemu interfejsowi użytkownika – ekranowi dotykowemu, umożliwiającemu regulację wszystkich parametrów, włącznie z ustawieniem mikrofonów, wyborem ich charakterystyk kierunkowych i określeniem priorytetów mikrofonów w miksie (określających które mają być główne a które mają się włączać/wyłączać).
KICK jest dostępny jako tylko programowe rozwiązanie produkcyjne z konsoletami serii mc2 lub rozwiązanie sprzętowe współpracujące z konsoletami innych producentów. Poza automatyzacją miksu, program w wersji KICK 2.0 może być dostarczany z nowymi zmotoryzowanymi statywami mikrofonowymi produkcji Lawo, zdalnie sterowanymi przez program w taki sposób, że mikrofony automatycznie podążają za akcją na boisku.
KICK 2.0 ma niewielkie wymagania – standardowy komputer PC (z Win7 lub Win8) oraz przeglądarka HTML5 obsługująca interfejs użytkownika.
W aktualnej postaci KICK steruje pracą 12 mikrofonów, które są wyłączane jeśli na przykład wskutek uderzenia piłką zniekształcają. Ustawienia tych mikrofonów można zawsze korygować ręcznie, zwykłe dotknięcie regulatora wyłącza wówczas automatykę.
Dostępny jest także opcjonalny silnik sprzętowy mc2 Micro Core umożliwiający współpracę z konsoletami innych producentów i łączący się z konsoletą główną poprzez porty MADI i RAVENNA/AES67.
KICK 2.0 to całkowita zmiana sposobów i jakości produkcji dźwięku w sporcie, w którym gra się używając piłki.