crystalCLEAR

Wirtualna konsoleta radiowa

Całą powierzchnię roboczą w postaci interfejsu ekranu dotykowego pojawiającego się na komputerowym monitorze wysokiej rozdzielczości, tworzy oprogramowanie. Nie ma więc ograniczeń narzucanych przez fizyczne pokrętła, przyciski i tłumiki. Zależnie od rodzaju wykonywanej pracy Crystal Clear pokazuje na ekranie tylko potrzebne elementy sterujące oraz informacje.

Konsoleta jest szybka, intuicyjna i prosta w obsłudze – jak zwykły tablet. Jednak ma moc wystarczającą do wykonywania skomplikowanych zadań nawet w bardzo wymagającym otoczeniu radiowym.

crystalclear

CrystalCLEAR jest prostszy i łatwiejszy niż stół tradycyjny, ma tylko dwa poziomy menu. W górnym pojawia się ekran główny i znane użytkownikowi regulatory, ekrany opcjonalne są tuż obok. Już po kwadransie operator jest zaznajomiony z całym stołem. Natychmiastowa konfiguracja jest możliwa poprzez przywołanie odpowiedniej Sceny lub Presetu. Konsoleta ma też przycisk PANIC umożliwiający powrót do sceny początkowej bez zmian, jakie wprowadził użytkownik. Konsola pamięta każdy szczegół wykonywanych operacji w tym położenie tłumików.

Jest to rozwiązanie proste, ale wystarczające dla nawet skomplikowanych zadań. Stół ma dużo automatyki – każde źródło (mikrofon, linia, telefon, kodek) jest w nim wstępnie konfigurowane dzięki czemu system wie, co ma dalej z nimi robić. Na przykład mikrofony automatycznie wyciszają głośniki, stół automatycznie uruchamia konfigurację n-1 (minus-mix) czy funkcje zlecenia (Talkback).

Istnieje tu możliwość pracy zdalnej oraz korzystania z funkcji AutoMix i AutoGain. Ta pierwsza jest związana z regulacją poziomów mikrofonów aktywnych i nieaktywnych, dając na przykład podczas rozmowy czy dodawaniu komentarza stał  obraz dźwiękowy bez jakichkolwiek przeszkód technicznych. Funkcja automatycznego wzmocnienia zapewnia jeszcze większe uproszczenie pracy – kalibruje wszystkie sygnały mikrofonowe po wciśnięciu jednego przycisku.

Stół dysponuje wielodotykowym polem operacyjnym, ma intuicyjny GUI (interfejs graficzny użytkownika), 3 grupy miksu stereo, zintegrowany odsłuch PFL (przed tłumikiem) z miernikiem poziomu, precyzyjne mierniki stereo PPM, start z tłumika, start z przycisku oraz duży zegar synchronizowany z serwerem NTP (serwerem czasu). Dostępne są 24 źródła, z czego osiem może być jednocześnie aktywnych. Sygnały z mikrofonów i źródeł zewnętrznych są poddawane obróbce w zaawansowanych układach DSP.

Pełną obróbkę sygnałów wykonuje rdzeń z procesorami DSP, komputer PC realizuje tylko sterowanie. Konsoleta ma niskoszumne przedwzmacniacze mikrofonowe, symetryczne analogowe wejścia i wyjścia, cyfrowe wejścia i wyjścia w standardzie AES/EBU, może też mieć opcjonalny interfejs RAVENNA (AES67).

Każdy z 4 torów mikrofonowych i 3 torów liniowych jest wyposażony w 3-pasmowy korektor parametryczny, 2 filtry i układ kształtowania dynamiki (bramka, ekspander, kompresor, limiter, de-esser).